روحانی:دولت نیازمند حمایت همه رسانه ها است/در صورت ضرورت مذاکرات هسته ای را تمدید می کنیم

تبلیغات
داستان کوتاه کد موزیک
روحانی:دولت نیازمند حمایت همه رسانه ها است/در صورت ضرورت مذاکرات هسته ای را تمدید می کنیم

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه پنجشنبه در دیدار اصحاب رسانه در یکی از سالن های اجلاس سران، افزود: آنچه را بنویسیم، اصرار ورزیم، تیتر و ترویج کنیم و به آن بپردازیم که خواست ملت ماست.

رییس جمهوری با بیان اینکه برای گفت وگو با اصحاب رسانه فرصت بیشتری نیاز است، افزود: در آن فرصت، نظرات و سخنان خودم را بی پرده خدمت شما بیان خواهم کرد اما در روز امیرمومنان(ع) می خواهم به صراحت بگویم که دولت نیازمند حمایت همه رسانه ها است.

وی تصریح کرد: امروز ملت ما اشتغال می خواهد آن هم در روزگاری که این همه جوان تحصیل کرده و دانش آموخته بیکار وجود دارد؛ مردم پایان رکود تورمی را می خواهند؛ در روزگاری که در طول 40 سال گذشته هیچگاه بیکاری، تورم و رکود این چنین همانند 11 ماه قبل در آغاز کار دولت یازدهم نبوده است.

روحانی ادامه داد: مردم حل مشکلات اجتماعی و وحدت و اتحاد می خواهند؛ نگذاریم دیگران ما را از هم جدا کنند؛ ما برادریم.

وی با یادآوری ایام سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع) اضافه کرد: امیرمومنان(ع) در لحظه خطر که شمشیر زهرآلود بر فرق مبارکش قرار گرفت هدف، راه و یار را فراموش نکرد.

روحانی با تاکید بر اینکه نباید انقلاب اسلامی، ملت و سرزمینمان را از یاد ببریم، گفت: نباید وحدت ملی که اساس قدرت ملی ما است را فراموش کنیم.

رییس جمهوری افزود: حضرت علی(ع) آن هایی را که به مقابله با حکومت او برآمدند برادر و اهل قبله خواند و فرمود که اخواننا من اهل القبله.

وی با بیان اینکه امیرمومنان(ع) در جنگ صفین کلمه برادری را از کسانی که رو به روی او شمشیر کشیدند، دریغ نکرد، خاطرنشان کرد: درس بزرگ حضرت علی(ع) این بود ˈافرادی که به نفع نظام و حکومت سخن گفتند را بلافاصله وابسته به قدرت و یا هر کسی که حرف و نقدی را با صدای بلند برآورد او را به عنوان وابسته بیگانه لقب ندهیم.ˈ

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که باید آستانه تحمل را بالا ببریم، اضافه کرد: همدیگر را تحمل کنیم؛ همه به این انقلاب، نظام، کشور و به این فرهنگ اسلامی ایرانی مان افتخار می کنیم؛ سلیقه های مختلف را بپذیریم؛ دنیای امروز دنیای یکدست نیست، دنیای تنوع و تکثر است.

روحانی با یادآوری بخشی از قانون اساسی گفت: آزادی بیان و نشر افکار با دو قید مطابق با موازین اسلامی و مصالح کشور و نه مصالح قبیله و جناح در قانون اساسی آمده است.

روحانی خطاب به نمایندگان اصحاب رسانه در این مراسم تاکید کرد: دولت از شما با نقد سازنده از دولت و دولتمردان و با نقد دلسوزانه از عملکرد ما حمایت می خواهد؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند نه برای مچ گیری و آزار؛ بگذاریم مسئولان کشور چه اجرایی و چه غیر اجرایی با راحتی فکر و ذهن بیشتر به وظایفشان بپردازند.

رییس جمهوری با بیان اینکه «امروز به انسجام و وحدت ملی نیاز داریم» خاطرنشان کرد: بر این اساس دولت با همه مشورت می کند و نظرات آنها را می گیرد؛ با این جناح و آن جناح جلسه می گذارد و از نظراتشان استفاده می کند.

روحانی با بیان اینکه امروز در شرایط حساس تاریخی و همچنین بسیار حساس منطقه ای و بین المللی هستیم، ادامه داد: همه باید دست در دست هم، اجازه ندهیم دشمن هدف خود یعنی ˈایجاد فرقه گرایی و اختلافات در جهان اسلامˈ را اجرایی کند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این که « همه تلاش کنیم تا ایران صلح خواه و مداراجو را به جهانیان معرفی کنیم» افزود: ما نه از اول انقلاب بلکه از دو قرن پیش هم با کسی نجنگیده ایم و امروز هم با دنیا سرجنگ نداریم.

روحانی خاطرنشان کرد: ما همواره به دنبال صلح بوده و هستیم و دولت در سیاست خارجی به عهد خود با مردم وفا خواهد کرد؛ یعنی با منطق و استدلال با دنیا سخن می گوید؛ ملت ایران را به عنوان ملتی آشتی جو به جهان معرفی می کند و در عین حال از حقوق حقه خود کوتاه نخواهد آمد.



** در صورت ضرورت مذاکرات هسته ای را تمدید می کنیم

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره مذاکرات ایران و 1+5 تاکید کرد: امروز سربازان خط مقدم دیپلماسی کشورمان در مذاکرات هسته ای این واقعیت را به جهانیان نشان داده اند که ایران و ملتش اهل منطق و گفت وگو است.

وی افزود: در این مذاکرات برای ایجاد اعتماد بیشتر و شفافیت از خود نرمش نشان داده ایم و نشان خواهیم داد اما برای حقوق ملت ایران و مطالبه آن ذره ای کوتاه نیامده و نخواهیم آمد.

رییس جمهوری اضافه کرد: برای دولت سخت بود که در مذاکرات اخیر با 1+5 ، وزیر امور خارجه اش به همراه تیم مذاکره کننده زمان زیادی را در خارج از کشور به سر برد اما آنها حوصله ای از خود نشان دادند تا به دنیا ثابت کنیم اهل منطق و مذاکره هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر روشن شود که طرف مقابل در برابر حقوق و نظرات ملت ایران در چارچوب مقررات بین المللی احترام و تواضع می کند، هم به مذاکره ادامه می دهیم و اگر ضروری هم باشد زمان آن را نیز تمدید می کنیم.

روحانی تاکید کرد: آنچه در این مذاکرات می خواهیم، ˈبرد بردˈ است که به نفع همه خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیروزی این مذاکرات به نفع جهان، منطقه و ملت ایران خواهد بود، افزود: برای همه نیز روشن شده است که ما به خاطر ثبات و امنیت منطقه و منافع جهان مذاکره می کنیم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه هیچگاه تحریم ما را وادار به مذاکره نکرده است، افزود: در هیچ زمانی از تحریم نترسیده و نمی ترسیم؛ برنامه های دولت نیز برای دست یابی به اهداف ملی بدون در نظر گرفتن حاصل این مذاکرات بوده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم طرف مقابل نیز این واقعیت را لمس کرده باشد و همه قدمی برداریم که به نفع جهان، منطقه و ملت ایران باشد.




:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : جمعه 27 تير 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: